ایران مصاف

در "مصاف" بین حق و باطل ، بین جبهه‌ ى خدا و جبهه‌ ى شیطان ، عزت متعلق به کسانى است که در جبهه‌ ى خدائى قرار میگیرند . این، منطق قرآن است. « امام خامنه ای »
ايران مصاف چيست ؟؟؟
ایران مصاف
بسم الله الرحمن الرحیم
به نام دانای بزرگ هستی بخش

اللهم عجل لولیک الفرج

ایران مصاف نام گروهی پژوهشی پیرامون مباحث تاریخی ، سیاسی و دینی می باشد .
به گروه کوچک و صمیمی ما خوش آمدید .

التماس دعا داریم.

اللهم احفظ قائدنا امامنا الخامنه ای الی ظهور المهدی (عج)

☫ چو ایران نباشد تن من مباد .☫

The M.F
رمزينه تارنما
center
رمزينه رايانامه
center

به خدای کعبه رستگار شدم.

به نام خدا

"پست مجدد"

به خدای کعبه رستگار شدم

به مناسبت نزدیک شدن به زمان ضربت خوردن امام متقین علی بن ابی طالب میخواهیم در این مقاله برای اولین بار منابعی را که شهادت می دهند که علی ع موقع ضربت خوردن فرموده است " فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَةِ " یعنی " به خدای کعبه که رستگار شدم " را از کتب شیعه و سنی به نمایش بگذاریم تا دهان عده ای عقب مانده ( شبکه وهابی کلمه فارسی ) که می گویند این روایت حقیقت ندارد و در هیچ کتابی نیامده است را ببندیم . این مقاله به کوشش استاد بزرگوار جناب سید سعید حسینی راد در تارنمای کلوب منتشر شده.

 

قال مولى المؤمنین عند الشهادة: فزت و رب الکعبة

امیر مومنان موقع شهادت فرمود : به خدای کعبه که رستگار شدم

مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول - العلامة المجلسی - (ج 8 / ص 279)

 

أن ابن أبی طالب آنس بالموت من الطفل بثدی أمه، و أنه قال حین ضربه ابن ملجم علیه اللعنة: فزت و رب الکعبة.

علاقه ی علی بن ابی طالب به مرگ همانند علاقه کودک به پستان مادر است و او هنگام ضربه خوردن توسط ابن ملجم که لعنت خدا بر او باد فرمود : به خدای کعبه که رستگار شدم

مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول - العلامة المجلسی - (ج 10 / ص 387)

 

و ضربه ابن ملجم على صلعته ، فقال علیّ علیه السلام : فزت و ربّ الکعبة.

و او هنگام ضربه خوردن توسط ابن ملجم که لعنت خدا بر او باد فرمود : به خدای کعبه که رستگار شدم

بهج الصباغة فی شرح نهج البلاغة - (ج 246 / ص 5)

 

فزت و رب الکعبة . . هذا هو علی بن أبی طالب

گفت : : به خدای کعبه که رستگار شدم ... و او کسی نبود به جز علی بن ابی طالب

فی ظلال نهج البلاغة - (ج 99 / ص 2)

 

فزت و ربّ الکعبة

به خدای کعبه که رستگار شدم

شرح نهج البلاغه (جعفرى) - (ج 1 / ص 121)

 

فزت و رب الکعبة

به خدای کعبه که رستگار شدم

شرح نهج البلاغة - ابن ابی الحدید - (ج 127 / ص 3)

 

أمیر المؤمنین ع عند الضربة فزت و رب الکعبة

امیر مومنان موقع ضربت خوردن فرمود : به خدای کعبه که رستگار شدم

قصص الأنبیاء - (ج 1 / ص 466)

 

فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَةِ

به خدای کعبه که رستگار شدم

بحارالانوار،( ج 42/ ص 239)

بحارالانوار، (ج 41/ ص 2)

بحارالانوار، (ج 70/ ص 59)

 

و خیلی منابع دیگر ....

 

موفق باشید

پند ها (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی